Garantie

Garantie op producten

Op de door Deurtotaalmarkt.nl geleverde producten wordt een garantie gegeven conform de door de fabrikant afgegeven garanties. Als je de exacte garantiebepalingen van een bepaald product wilt weten kun je contact opnemen met onze afdeling verkoop. De garantietermijn die vermeld wordt op de productpagina's van onze website betreft de garantie vanuit de fabrikant. De garantievoorwaarden van Cando deuren staan ook vermeld in de brochure Cando “Binnen- en Buitendeuren”. Overigens blijft de wettelijke garantie die een consument heeft onverminderd van toepassing. Deze wettelijke garantie houdt in dat het product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De aangeboden fabrieksgarantie doet hier niets aan af.

Verder verwijst Deurtotaalmarkt.nl de verwerkingsvoorschriften en de schilder- en onderhoudsinstructies genoemd in de Cando-montagewijzer "You-cando-it". Deze montagewijzer wordt standaard bij elke deur in de verpakking bijgesloten en staat tevens gepubliceerd op de internetsite: www.cando.eu

Let op: Je kunt geen beroep doen op de garantie wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuiste montage, onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik zonder schriftelijke toestemming van ons. Ook mag je geen wijzigingen hebben aangebracht of het product gebruikt hebben voor doeleinden waarvoor deze niet bestemd is. 

De garantietermijn gaat in op de dag van aankoop. Bewaar daarom altijd je factuur. De betreffende fabrieksgarantietermijn staat bij elke deurenserie aangegeven. De deur wordt retour gehaald en bij de fabrikant hersteld. Als reparatie niet mogelijk is, dan wordt in overleg een nieuwe deur geleverd. Eventuele afhangkosten en overige bijkomende kosten vallen niet onder de fabrieksgarantie en worden daarom niet vergoed. Omdat hout een natuurproduct is kunnen kleur- en structuurafwijkingen voorkomen, deze zijn toegestaan.

Eventuele bijkomende kosten of kosten voor montage worden niet door Deurtotaalmarkt.nl vergoed.

Specifiek voor de fineerdeuren geldt dat kleur- en structuurafwijkingen zijn toegestaan. Het is en blijft een natuurproduct, hierbij zijn lichte afwijkingen dus toegestaan.

Klachten

Om met succes eventuele gebreken aan te kunnen geven vragen wij je direct bij aflevering van het product en/of de producten te controleren op zichtbare gebreken, en natuurlijk of de levering met de gemaakte afspraken overeenkomt. Eventuele klachten over zichtbare gebreken en/of niet-levering conform de afspraken vragen we je binnen 24 uur na levering schriftelijk (per email) te maken.

De goederen moeten dan ook bij binnenkomst direct gecontroleerd te worden samen met de chauffeur. De chauffeur kan op dat moment een aantekening maken op de vrachtbrief van eventuele schade. Vooral de glaspaketten zijn gevoelig voor schade, controleer deze goed. Breuk van glaspakketten graag direct melden om achteraf problemen te voorkomen.

Voor verdere vragen m.b.t. klachten verwijzen we u graag door naar onze Algemene Voorwaarden. Deze vind u hier.

Service en contact

Als je een klacht hebt over onze dienstverleningen of over een product, of als je een service-aanvraag wilt doen, kun je het contactformulier invullen. Het is van belang om het contactformulier zo volledig mogelijk in te vullen zodat wij je klacht snel en correct kunnen opvolgen. Mocht het invullen van het serviceformulier vragen oproepen dan kun je ons telefonisch bereiken op 0412-613688. Wij helpen je graag.

Wanneer wij je klacht/service-aanvraag hebben ontvangen nemen wij zo snel mogelijk en normaal binnen 1 werkdag telefonisch of per e-mail contact met je op. Je krijgt altijd uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht van ons een inhoudelijke reactie. Indien nodig sturen wij je service aanvraag door naar de betreffende fabrikant. De fabrikant neemt je klacht in behandeling en in dat geval kan het tot maximaal 10 werkdagen duren voordat wij hierop een reactie ontvangen. Zodra wij een reactie van de fabrikant hebben ontvangen nemen wij uiteraard direct contact met je op. 

Mocht je onverhoopt een klacht/service-aanvraag door ons niet opgelost kunnen worden, kun je de klacht via de Geschillencommissie van Thuiswinkelwaarborg (www.sgc.nl) indienen. Ook kun je in het geval van een klacht/geschil terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR), zie http://ec.europa.eu/consumers/odr/.